Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ


3. http://sixrevisions.com/resources/games-that-teach-how-to-code/

 Crunchzilla Code Monsterhttp://www.crunchzilla.com/
Το Crunchzilla Code Monster σχεδιάστηκε για τα παιδιά από τον Greg Linden, ο οποίος ήθελε να μάθουν προγραμματισμό τα παιδιά του. Θα λέγαμε πως μοιάζει με έναν κειμενογράφο, ένα πρόγραμμα επεξεργασίας WYSIWYG στο οποίο το ένα τμήμα από το παράθυρο που σας ανοίγει είναι για τον κώδικα και το άλλο τμήμα παράθυρο για να δεις τι κάνει ο κώδικας. Το Code Monster (Τέρας του Κώδικα) στην κορυφή είναι ένας φιλικός δράκος που σε καθοδηγεί από το ένα μάθημα στο άλλο. Στο σύνολό τους τα μαθήματα είναι 59. Για να μετακινηθείτε από το ένα μάθημα στο άλλο, δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ στο συννεφάκι/φούσκα (speech bubble). Τα μαθήματα ξεκινάνε εύκολα και όλα είναι διαδραστικά. Τόσο οι μεταβλητές και οι παράμετροι όσο και τα πολύχρωμα αντικείμενα, όπως κουτιά και δέντρα που εισάγονται, δημιουργήθηκαν με κώδικα JavaScript. Το σημαντικό είναι πως τα λάθη, όχι μόνον εντοπίζονται αλλά, εξηγούνται κιόλας. Το Code Monster αποθηκεύει το μάθημα που κάνετε κάθε φορά έτσι ώστε να μπορείτε ανά πάσα στιγμή να σταματήσετε και να συνεχίσετε αργότερα ή όποτε εν πάση περιπτώσει σας βολεύει. Μάλιστα, εφ’ όσον συνεχίσετε από τον ίδιο browser και στο ίδιο μηχάνημα, θα σας πάει κατευθείαν στο μάθημα που σταματήσατε.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Ναι μεν στο αριστερό τμήμα του παραθύρου είναι η JavaScript αλλά στο δεξί τμήμα, ως δια «μαγείας», δημιουργούνται απλά γραφικά. Έτσι λοιπόν, για να μάθει το παιδί προγραμματισμό, δεν έχει παρά να παίξει με τον κώδικα και αμέσως θα βλέπει τα πολύχρωμα αποτελέσματα στα δεξιά.

Logo - http://el.media.mit.edu/logo-foundation/index.html
Ευχάριστη Μάθηση των δομών ελέγχου στον προγραμματισμό με την βοήθεια των βασικών δεδομένων όπως είναι οι λέξεις, οι λίστες και οι πίνακες.
Η Logo είναι μια από τις αρχαιότερες γλώσσες εκπαιδευτικού προγραμματισμού. Δημιουργήθηκε το 1967 για εκπαιδευτική χρήση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διδάξει τα βασικά της επιστήμης των υπολογιστών. Έγινε γνωστή με την υλοποίηση του Turtle Graphics. Από τα σπάργανά της ακόμα εξελίχθηκε και επεκτάθηκε σε διαφορετικές εκδόσεις για όλα τα λειτουργικά συστήματα. Κάποιες καλές πηγές, αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για αυτήν την γλώσσα προγραμματισμού, είναι οι Turtle Academy και Turtle Logo.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Η διδασκαλία παρεούλα με την χαριτωμένη χελώνα, οι εντολές, τα βασικά σχήματα και τα γραφικά που δημιουργούν.

Scratch - http://scratch.mit.edu/
Ευχάριστη Μάθηση με εικονογραφημένη διαδραστικότητα χωρίς να μαθαίνουν την σύνταξη του προγραμματισμού.
Δεν μπορείτε να αμφισβητήσετε τα 3.000.000 τεκμηριωμένα projects του. Το Scratch καυχιέται για την παγκόσμια κοινότητά του και εδώ έγκειται ο πλούτος της μάθησης. Με το Scratch, μπορείτε να δημιουργήσετε διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, μέχρι και παιχνίδια μπορείτε να φτιάξετε.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Αφήνει το πεδίο ελεύθερο για να καλπάσει η φαντασία, χωρίς να διδάσκει τις περίπλοκες έννοιες του προγραμματισμού. Απλά παίξτε με τα ξωτικά, σέρνοντάς τα (με drag και drop).

EToys http://www.squeakland.org/
Ευχάριστη Μάθηση εννοιών με σκριπτάκια που μπορούν να προγραμματισθούν.
Το EToys, όπως και το Scratch, είναι ένα εμπλουτισμένο οπτικό εργαλείο για την δημιουργία προγραμμάτων υπολογιστών. Ο στόχος του project είναι η προώθηση της δημιουργικής και κριτικής σκέψης. Το EToys λειτουργεί ως αυτόνομο πρόγραμμα και τρέχει σε όλες τις πλατφόρμες των browsers. Είναι διαθέσιμο σε πολλές γλώσσες και είναι Open Source. Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στην Apple και χρησιμοποιήθηκε στο project One Laptop per Child.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Τα 2D και 3D γραφικά υποστηρίζονται από αρχεία κειμένων, εικόνων και ήχου που μπορεί να γίνουν διαδραστικά και σε συνδυασμό με την βοήθεια εύκολων σκρίπτς.

Waterbear  - http://waterbearlang.com/
Ευχάριστη Μάθηση με σκριπτς που μπορούν να προγραμματισθούν, μαθαίνοντας ταυτόχρονα και πώς ένα πρόγραμμα περνάει από το ένα βήμα στο επόμενο.
Το Waterbear εξελίχθηκε πρόσφατα και είναι εμπνευσμένο από το Scratch. Έχουν άλλωστε και κάποιες ομοιότητες όπως την οπτική προσέγγιση του drag and drop των αντικειμένων. Στην πραγματικότητα, δημιουργεί JavaScript αλλά το παιδί δεν χρειάζεται να γνωρίζει την σύνταξη. Μέσω παραμέτρων, παρέχεται στο παιδί η λογική να συγκεντρώνει και να συναρμολογεί όλα τα στοιχεία του προγράμματος. Μία από τις διαφορές του από το Scratch είναι και το ότι το μαθησιακό περιβάλλον είναι ο browser. Δηλαδή, δεν μπορεί να το κατεβάσει και να αρχίσει να δημιουργεί. Θα λέγαμε πως το Waterbear δεν είναι ακόμα αντάξιο των άλλων αλλά μπορείτε να το δοκιμάσετε αν ψάχνετε για μια εναλλακτική λύση του Scratch.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Και εδώ έχουμε το drag and drop στον browser που πάντα κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και το γεγονός ότι τα scripts περιγράφονται σε απλά αγγλικά.

ToonTalk  - http://www.toontalk.com/
Η Μάθηση γίνεται Ευχάριστη και σε αυτό το πρόγραμμα αφού στο περιβάλλον προγραμματισμού υπάρχει το στοιχείο της διασκέδασης με τα κινούμενα σχέδια και τους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων που διαθέτει. Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκδοσή του εντελώς δωρεάν. Θα χρειαστείτε χώρο 126 MB στον δίσκο σας και τρέχει σε όλες τις εκδόσεις των Windows και OSX (με το Virtual PC). Μέσα από τα κινούμενα σχέδια του ToonTalk μπορείτε να χτίσετε και να τρέξετε όλα τα προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα παιδιά θα μαθαίνουν πώς να προγραμματίζουν ενώ ταυτόχρονα θα αντιμετωπίσουν δύσκολους γρίφους, θα εκφράσουν την δημιουργικότητά τους, θα μάθουν νέους τρόπους για την επίλυση προβλημάτων και, κυρίως, θα το διασκεδάσουν με την ψυχή τους!
Η έκδοση 3.0 του ToonTalk είναι πλέον δωρεάν.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Τα παιχνίδια παζλ που, παίζοντάς τα, θα βλέπει πώς χτίζονται τα πράγματα στο ToonTalk.

Ruby for Kids  - http://ruby4kids.com/ruby4kids
Ευχάριστη Μάθηση της γλώσσας Ruby.
Αν θέλετε να κάνετε το παιδί σας να μάθει μια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, η Ruby είναι μια καλή επιλογή αφού πρόκειται για μια αντικειμενοστραφή γλώσσα με την οποία κωδικοποιούνται και οι περισσότερες εφαρμογές του διαδικτύου. Είναι μια απλή γλώσσα, επειδή η σύνταξή της είναι διαισθητική και έχει λιγότερες εντολές. Λειτουργεί σε όλα τα λειτουργικά συστήματα και είναι δωρεάν. Σημαντικό είναι πως έχει και μια πολύ μεγάλη κοινότητα πίσω της για την διδασκαλία και την εκμάθηση της γλώσσας. Τα μαθήματα, τα παιχνίδια αλλά και τα παραδείγματα του Ruby for Kids θα είναι ένα γερό σκαλοπάτι τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί (και όχι μόνο): Το πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει την γλώσσα προγραμματισμού Ruby για να αναπτύξει διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια.

Raspberry Pi  - http://www.raspberrypi.org/
Ευχάριστη Μάθηση προγραμματισμού με τον παραδοσιακό τρόπο, με την κατανόηση του hardware.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το Raspberry Pi είναι ένας υπολογιστής που το μέγεθός του δεν ξεπερνάει μια πιστωτική κάρτα και ο οποίος, όμως, μπορεί να προγραμματιστεί για να χρησιμοποιηθεί ακριβώς όπως και ένας επιτραπέζιος υπολογιστής. Αναπτύχθηκε ως μια λύση χαμηλού κόστους για την διδασκαλία της επιστήμης των υπολογιστών στα σχολεία. Το Raspberry Pi έχει πολλές ενδιαφέρουσες χρήσεις και κάθε μέρα η κοινότητα που βρίσκεται πίσω από αυτό έρχεται και με μία πρωτόγνωρη χρήση. Η πλατφόρμα του Raspberry Pi χρησιμοποιεί το hardware και το λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα. Περιττό να πούμε βέβαια πως είναι ιδανικό για τους νεαρούς geeks.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Το πώς μπορεί να μάθει να προγραμματίζει μέσα σε μία μόλις ώρα!

RoboMind  - http://www.robomind.net/en/index.html
Μαθαίνει Ευχάριστα πώς να προγραμματίζει ένα ρομπότ και, ως εκ τούτου, μαθαίνει και τα βασικά της ρομποτικής.
Το RoboMind είναι ένα εργαλείο για εκμάθηση προγραμματισμού. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και εκπαιδευτικό εργαλείο. Έρχεται με την δική του γλώσσα scripting, ονόματι ROBO. Πρόκειται για απλή γλώσσα που στα συν της είναι ότι δεν απαιτεί προηγούμενη γνώση. Ο στόχος του προγραμματισμού είναι να γίνει ένα εικονικό ρομπότ που θα κινείται γύρω από ένα πλέγμα δύο διαστάσεων και θα επιδεικνύει κάποιες απλές κινήσεις. Διδάσκει στον μαθητή τις κοινές αρχές του προγραμματισμού που μπορούν να εφαρμοστούν οπουδήποτε. Είναι διαθέσιμο για να το κατεβάσετε δωρεάν για Linux αλλά και για Windows και OSX.
Τι θα ενθουσιάσει το παιδί: Το γεγονός ότι μαθαίνει τα βασικά της τεχνητής νοημοσύνης που, εν συνεχεία, θα τα χρησιμοποιήσει και για τον προγραμματισμό των πραγματικών ρομπότ.

GetCoding http://www.getcoding.gr/
Παίξε το παιχνίδι του GetCoding και μάθε τις βασικές έννοιες του Προγραμματισμού. Είναι εύκολο και δε χρειάζονται ειδικές γνώσεις!
Οδήγησε την Ίριδα και το Θαλή να πιάσουν το χρυσό νόμισμα και γνωρίσε τα διαγράμματα ροής, τους βασικούς αλγόριθμους, τις επαναλήψεις και τις υποθέσεις. Ακόμα το σκέφτεσαι Let’s getcoding!

Codecombat http://codecombat.com/
Το CodeCombat είναι μια εφαρμογή εκμάθησης αρχών προγραμματισμού που εισάγουν στις βασικές αρχές της python και της java. Είναι μια εφαρμογή που δίνει έμφαση στο παιχνίδι, πράγμα που το καθιστά κατάλληλο για νεανικό κοινό. Αν σας αρέσουν τα παιχνίδια RPG με γραφικά και καρτούν φαντασίας, σίγουρα θα το απολαύσετε. Το παιχνίδι βασίζεται σε παλαιότερους κώδικες εκμάθησης όπως το Rurple και τοKarel. Η οθόνη είναι χωρισμένη στα δύο : ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κώδικα δεξιά και έναν λαβύρινθο στο αριστερό μισό. Μέσα στο λαβύρινθο είναι ένα avatar -καρτούν το οποίο ο παίκτης μπορεί να ελέγξει τη χρήση ενόςπεριορισμένου συνόλου εντολών (π.χ. self.moveDown (), self.moveRight (), self.attack (self.findNearestEnemy ()), κ.λπ.). Οι εντολές πρέπει να πληκτρολογηθούνσωστά για να έχει ο μαθητής τον έλεγχο του avatar. Λανθασμένες εντολές καισφάλματα (όπως να διατάσσει ο μαθητής το avatar για να τρέξει ενάντια σε έναν τοίχο) θα οδηγήσει το avatar στο να χάσει πόντους και μετά από πολλά σφάλματα να πεθάνει.

CODE HUNT https://www.codehunt.com/
Σε αυτό το παιχνίδι, παίζετε ως ένα κυνηγός κωδικών επιφορτισμένοι με την επισκευή κώδικα, έτσι ώστε να επιστρέφει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Υπάρχουν 14 επίπεδα, που ονομάζονται τομείς, για να ολοκληρώσετε.

CODIN GAME https://www.codingame.com/start
CodinGame είναι μια τεράστια σουίτα δύσκολων παιχνιδιών για τους προγραμματιστές. Αν θέλετε να βελτιώσετε τις ικανότητές σας κωδικοποίησης, παίζοντας CodinGame είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος .
Πάνω από 20 γλώσσες προγραμματισμού, συμπεριλαμβανομένων PHP, C και JavaScript υποστηρίζονται από CodinGame. Το user interface είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα-συσκευασμένο και μπορεί να προσαρμοστεί. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε λειτουργία ενός παίκτη ή το multiplayer mode. Στο multiplayer mode, μπορείτε να λύσετε CodinGame προκλήσεις με άλλους χρήστες.

SCREEPS https://screeps.com/
Screeps είναι ένα μαζικό multiplayer online παιχνίδι (MMO) για προγραμματιστές JavaScript.

FIGHT CODE http://fightcodegame.com/
Στο FightCode, ο στόχος είναι απλός: Δημιουργήστε ένα ρομπότ που θα νικήσει τα ρομπότ των άλλων παικτών.

ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΕΝΗΛΙΚΕΣ

Πανεπιστήμιο του Harvard, μάθημα CS50
https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-harvardx-cs50x#
Εισαγωγικό μάθημα στην Επιστήμη των υπολογιστών, από τον καθηγητή David J. Malan. Μεταξύ άλλων θα σε εισάγει στις έννοιες των αλγορίθμων και της αλγοριθμικής σκέψης, δίνοντας έμφαση στις γλώσσες προγραμματισμού C, PHP, καθώς και JavaScript, SQL, CSS, και HTML. Με την επιτυχή συμπλήρωση των online μαθημάτων, θα χρειαστεί να πληρώσεις 90 δολάρια για να λάβεις το πιστοποιητικό εκμάθησης.

Ανοιχτές τάξεις και μαθήματα στο MIT
· http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-087-practical-programming-in-c-january-iap-2010/
· http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-092-introduction-to-programming-in-java-january-iap-2010/
· http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-00-introduction-to-computer-science-and-programming-fall-2008/
Το Τεχνολογικό Ίδρυμα της Μασσαχουσέτης, ένα από τα κορυφαία Πανεπιστήμια στον κόσμο, ανοίγει τις αίθουσες διδασκαλίας του και προσφέρει μαθήματα όπως "Εισαγωγή στη Γλώσσα Προγραμματισμού C", "Εισαγωγή στη Γλώσσα Προγραμματισμού Java" και "Εισαγωγή στους Υπολογιστές και τον Προγραμματισμό".

Code.org
https://code.org/learn
Εδώ θα μάθεις βασικές έννοιες της συγγραφής κώδικα, σε διάφορες γλώσσες, και θα συνδυάσεις την θεωρία με την πράξη, με πολλά παραδείγματα, ενώ θα σε διδάσκουν μεγάλα ονόματα του χώρου, όπως ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Free Code Camp
http://www.freecodecamp.com/
Στο Free Code Camp, θα μάθεις JavaScript και CSS, και HTML 5 διαθέτοντας παράλληλα τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις σου στην υπηρεσία του κοινού καλού, βοηθώντας με αυτές, τις ψηφιακές ανάγκες πολλών, παγκόσμιων, μη-κερδοσκοπικών οργανισμών

Code_cademy
https://www.codecademy.com/
Εντελώς δωρεάν και με έναν μοναδικό, interactive τρόπο, το Code_cademy σε μαθαίνει προγραμματισμό ακόμα κι αν δεν ξέρεις γρι από κώδικα. Συμπληρώνεις μια φόρμα και γίνεσαι μέλος μιας παρέας 25 εκατομμυρίων φιλομαθών ανθρώπων που το χρησιμοποιούν για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ "ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ" 2016

Ο Δήμος Καλαμάτας, η Κοινωφελής Επιχείρηση «ΦΑΡΙΣ» και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Μεσσηνίας, προκηρύσσουν βραβείο ποίησης πρωτοεμφανιζόμενου ποιητή «Μ. Πολυδούρη», εις μνήμην της ποιήτριας Μ. Πολυδούρη, με χρηματικό έπαθλο 2.000,00 € (δύο χιλιάδων ευρώ).
Το βραβείο είναι ετήσιο, πανελλήνιο, απονέμεται στα “ Πολυδούρεια “ και για φέτος θα δοθεί στα Η΄ Πολυδούρεια.
Η αίτηση συμμετοχής για το βραβείο πρέπει να συνοδεύεται από την ποιητική συλλογή, η οποία έχει εκδοθεί την προηγούμενη χρονιά της βράβευσης (για φέτος έκδοση μέχρι 31-12-2015) και κατατίθεται στη Γραμματεία της Κ.Ε «ΦΑΡΙΣ» (τηλ. 27210 95611-13) μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2016, πριν τη λήξη της προθεσμίας αυτής, σε πέντε αντίτυπα, με την ένδειξη «Για το Βραβείο Ποίησης Μ. Πολυδούρη».
Η Επιτροπή, που θα κρίνει τα ποιήματα αυτά και όσα κατά την κρίση της δεν έχουν τυχόν υποβληθεί (εάν τα υποβληθέντα δεν ικανοποιούν τα μέλη της Επιτροπής), είναι πενταμελής, συγκροτήθηκε με βάση τον Κανονισμό Θέσπισης Βραβείου Ποίησης «Μ. Πολυδούρη», ως εξής:
Τον εκάστοτε Δήμαρχο Καλαμάτας ή ορισμένο εκπρόσωπό του, ως Πρόεδρο της Επιτροπής
Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με προτίμηση, καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας
Τον εκάστοτε Πρόεδρο ή ορισμένο εκπρόσωπο της Κ.Ε. ΦΑΡΙΣ
Τον εκάστοτε καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας
Τον εκάστοτε Πρόεδρο ή ορισμένο εκπρόσωπο του Συνδέσμου Φιλολόγων Μεσσηνίας



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2015-2016

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Τα Ωρολόγια Προγράμματα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γυμνασίου καθορίζονται με την με αρ. πρωτ. 115475/Γ2/21-08-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 2121 Β΄).
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vUEE4ZDZSdHlhM00/view?usp=sharing

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων του Εσπερινού Γυμνασίου καθορίζεται με την με αρ. πρωτ 115472/Γ2/21-08-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 2121 Β΄).
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vOFJwLVlBRmVfNmc/view?usp=sharing

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

τα Ωρολόγια Προγράμματα των Α΄ και Β΄ τάξεων του Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθορίζονται με τον ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄)
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vTlJ0Y0g3d1htQzA/view?usp=sharing

το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Γ΄ τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τον ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α΄).
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vZ0xub2tqQmtabHc/view?usp=sharing

το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθορίζεται με την με αρ. πρωτ. 82437/Δ2/22-05-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 941 Β΄)
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vYlQ3MWQ5WVBycFU/view?usp=sharing

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2015-2016

Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ Δ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
(Σύμφωνα με το ΦΕΚ 941 Β΄, 25/05/2015)

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα 1088/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 561)
Νεοελληνική Λογοτεχνία 1091/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 344)
Ιστορία 47341/Γ2/13−05−2005 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 696)

ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα 1090/Γ2/05−03−1999 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 342)

Ιστορία 101609/Γ2/30−09−2002 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1313), όπως τροποποιήθηκε
με την 47341/Γ2/13−05−2005 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 696)

Λογοτεχνία 63803/Γ2/06−07−2004 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 1064)

Λατινικά 82440/Δ2/25-05-2015 Υ.Α.(ΦΕΚ Β΄940)

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2015-2016
ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vaTJRcWNlS1pjQjg/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ 2015-2016 ΓΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΑΝΑΔΙΝΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (2014-2015)
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vR1kwNXUtWUZNSFk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vdDBLWmN3WTNnYmM/view?usp=sharing (ΤΟ ΦΕΚ)

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Δ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vTkg3S1NFejBxWVU/view?usp=sharing

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΥΛΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Α.Σ.
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vU1RmRzdhMUNnV2M/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ Δ΄ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vaTFZd0ppM0ZpdVk/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, Α΄ΚΑΙ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vUldxTTJVYnVNWEk/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vT0wyYmZtYzBPdGs/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vNDBZelUzWkloMlU/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Γ΄ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΛ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vY2VxZUc1eHlyTmM/view?usp=sharing

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ (2014-2015) ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ
https://drive.google.com/file/d/0B1A85ZrjsK3vd3J2NzZZdlp2WnM/view?usp=sharing

Οδηγίες και Διδακτέα ύλη για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Α΄και Β΄ Λυκείου

Από esos
Οδηγίες και Διδακτέα ύλη για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Α΄και Β΄ Λυκείου, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.
Για να ανοίξετε τις οδηγίες πατήστε αντίστοιχα παρακάτω:

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Γ΄ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 2015-2016 ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΟΥ ΞΑΝΑΔΙΝΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Καθορισμός εξεταστέας ύλης των μαθημάτων για τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διενεργηθούν το 2016 με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπ/ση για τους αποφοίτους Ημερ. ΓΕΛ σχ. έτους 2014-15 και προηγούμενων ετών
Για την απόφαση πατήστε εδώ.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΘΗΝΑΣ 1944 - ΒΙΝΤΕΟ

Τα αμερικανικά Εθνικά Αρχεία («National Archives»), που βρίσκονται στο Μέριλαντ των ΗΠΑ, έδωσαν πρόσφατα στη δημοσιότητα ένα φιλμ του αμερικανικού στρατού, από το 1944, διάρκειας 9.54», με ημερομηνία 29/11/1944 και περιγραφή «Athens Greece / Surrender of 50,000 German Soldiers, Beaugency, France (Nov. 29, 1944)», τμήμα της συλλογής «WWII Archive», και με κωδικό «National Archives Identifier: 17222«.
Στο ίδιο φιλμ, υπάρχουν στην αρχή και σκηνές διάρκειας περίπου 4.30», των οποίων η λήψη είχε γίνει στην Ελλάδα, κατά την απελευθέρωση από τους Γερμανούς. Πρόκειται, σε μεγάλο βαθμό, για σκηνές άγνωστες μέχρι τώρα.