Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας με την οποία  ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή των εξετάσεων στα μαθήματα που εξετάζονται   σε πανελλήνιο επίπεδο οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  (ομάδα Β). Για να δείτε την εγκύκλιο κάνετε κλικ εδώ.

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

ΚΗ΄Σεμινάριο Ομηρικής Φιλολογίας και ΙΒ΄Διεθνές Συνέδριο για την Οδύσσεια (2-7/9/2013)


ΚΗ΄ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΒ΄ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ.
 ΙΘΑΚΗ, 2-7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
 Η Πανελλήνια ΄Ενωση Φιλολόγων σε συνεργασία με το Κέντρο Οδυσσειακών Σπουδών
και το Δήμο Ιθάκης διοργανώνει, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, το ΚΗ΄Σεμινάριο
Ομηρικής Φιλολογίας και το ΙΒ΄Διεθνές Συνέδριο για την Οδύσσεια, με θέμα: Έγκλημα και
τιμωρία στον Όμηρο και στη αρχαϊκή ποίηση (Ομηρικοί Ύμνοι-Επικός Κύκλος-Ησίοδος), που θα πραγματοποιηθεί στην Ιθάκη, από 2-7 Σεπτεμβρίου 2013.
Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

15/03/2013 ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ


Γίνεται γνωστό στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου και επιθυμούν να πιστοποιηθούν, ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης προβλέπεται να διεξαχθούν αμέσως μετά το Πάσχα, στο διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2013 (σε 4 Σαββατοκύριακα), σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) σε όλη τη χώρα.

Αλλαγές στην Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου

Τι αλλάζει στην Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σε τροποποίηση του π.δ/τος 48/2012«Τροποποίηση του Π.Δ. 60/2006 “Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου” (A΄ 65)» (Α΄ 97)» προχώρησε αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας και αναμένετα να γίνει σχετική κοινοποίση σε όλες τις σχολικές μονάδες τις χώρας, ως ακολούθως:
1) Η περίπτωση Ι. της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του π.δ/τος 48/2012 (Α΄ 97) αντικαθίσταται ως εξής:
«Ι. Για την εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου ισχύουν τα εξής:
1. Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου «κειμένου 12 – 20 στίχων» με νοηματική συνοχή και ζητείται: 
α) να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8−10 στίχων στη νέα ελληνική και
β) να απαντήσουν σε:
i. Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες/αξίες/προβλήματα, στη στάση/ήθος/ χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό/κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα.
ii. Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήμα τού από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σ’ αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα.
iii. Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στο συγγραφέα ή το έργο του.
iv. Μία (1) ερώτηση λεξιλογική −σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
v. Μία (1) ερώτηση γραμματικής και vi. Μία (1) ερώτηση συντακτικού.
Οι ερωτήσεις υπό στοιχεία iv, v, vi μπορεί να αναλύονται σε δύο υποερωτήματα, ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων που χρησιμοποιούνται.
2. Η βαθμολογία κατανέμεται ως εξής:
α) Η μετάφραση του κειμένου βαθμολογείται με 30 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
β) Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
γ) Στις περιπτώσεις κειμένων για τα οποία δεν προβλέπεται από το Πρόγραμμα Σπουδών διδασκαλία από μετάφραση, δε δίνεται στους μαθητές η υπό στοιχείο ii ερμηνευτική ερώτηση και τότε οι δύο πρώτες υπό στοιχείο i ερμηνευτικές ερωτήσεις βαθμολογούνται η καθεμία με δέκα πέντε (15) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας».
2) Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 1. της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του π.δ/τος 48/2012 (Α΄ 97)
αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για την εξέταση στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία της Α΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου δίνεται στους μαθητές ένα θέμα.
Το θέμα περιλαμβάνει ένα ή (αν πρόκειται για ποιήματα) περισσότερα άγνωστα λογοτεχνικά κείμενα, ομοειδή ή ομόθεμα με τις διδακτικές ενότητες που διδάχτηκαν.»
3) Μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 11 του άρθρου 1 του π.δ/τος 48/2012 (Α΄ 97) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Ο Γενικός Μέσος Όρος προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μη κλαδικών μαθημάτων και των γινομένων που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού ετήσιας επίδοσης κάθε κλαδικού μαθήματος επί το πλήθος των κλάδων του μαθήματος, διά του πλήθους των μη κλαδικών μαθημάτων και των κλάδων των μαθημάτων.»